حسین قاسمی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند محسن حاجی‌حسنی کارگر، قاری مهاجر الی‌الله در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از تولید و پخش مستند این قاری بین‌المللی قرآن کریم با عنوان «یوسف قرآنی ایران» در 21 آبان، مصادف با اربعین این قاری بزرگ خبر داد.

وی با بیان اینکه این مستند به سفارش مشترک شبکه قرآن و خراسان رضوی انجام شده است، گفت: مراحل نهایی کار نیز به اتمام رسیده و این مستند برای تأیید نهایی برای سازمان صداوسیما ارسال شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه سبک این مستند بیوگرافی است و به فاجعه منا نمی‌پردازد، ابراز کرد: تمرکز این مستند بر روی شخصیت مرحوم حاجی‌حسنی است و عکس‌های فواصل مختلف زندگی این قاری، تلاوت‌ها، مصاحبه با شاگردان وی و مراسم ترحیم و تشییع ایشان بخش‌هایی از این مستند را تشکیل می‌دهد.

وی ضمن بیان این مطلب که مرکز فعالیت مرحوم حاجی‌حسنی در زمان حیاتشان حسینیه تهرانی‌ها بود و ما برنامه‌های وی را پوشش می‌دادیم، تصریح کرد: به همین جهت آرشیو کاملی از تلاوت‌های این قاری برجسته در اختیار داریم که در این مستند نیز از آن‌ها استفاده شده است.

تهیه‌کننده و کارگردان این مستند با بیان اینکه قرار بود این مستند در هنگام حیات این قاری بزرگ و پس از بازگشت وی از حج ساخته شود که متاسفانه این اتفاق رخ داد، اظهار کرد: نام این مستند «یوسف قرآنی ایران» است که این عنوان پس از فوت محسن حاجی‌حسنی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه زمان مستند «یوسف قرآنی ایران» 30 دقیقه است، افزود: این مستند همزمان با اربعین محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری مهاجر الی‌الله به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه پایتخت معنوی ایران می‌رود.

این مستندساز همچنین به معرفی عوامل این مستند پرداخت و گفت: کار تدوین این مستند را مصطفی مسگری و تصویربرداری آن را شعبانی و دستیاری تصویر را شهرستانی برعهده داشتند.